Blog Posts - Rasuah



Pegawai pendakwa polis ditahan SPRM Tawau

Seorang pegawai polis ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Tawau petang tadi atas dakwaan terbabit dalam rasuah dengan nilai suapan RM8,200.Pegawai pendakwa di Mahkamah Tawau berpangkat inspektor itu didakwa meminta wang berkenaan se...
by Portal Satu Sabah on Apr 19, 2016

AZMIN PENIPU, DASAR PEMIMPIN KORUP - CHEGUBARD

1. Pertamanya saya pertegaskan sekali lagi isu korupsi, pembaziran, penyelewengan dan salah atau lemah urus tadbir tidak kira dilakukan oleh regim Barisan Nasional atau pihak mana sekali pun yang mentadbir negara atau negeri harus ditegur dan dibongk...
by Gelombang Rakyat on Jan 6, 2016

Bekas CEO Tekun Ditahan Reman

PUTRAJAYA, 16 – Bekas ketua pegawai eksekutif (CEO) Tabung Ekonomi Kumpulan Usaha Niaga (Tekun) ditahan reman tujuh hari bagi membantu siasatan berhubung dakwaan meminta suapan daripada syarikat pengutip hutang. Majistret Lukman Hakim Abu Bakar...
by Biswardi Hasbi on Jan 16, 2015

Sarawak "Rasuah Paling Teruk" - satu pengakuan

Berikut adalah berita yang disebar oleh pihak media termasuk blogger pro BN sejak semalam, terdapat beberapa 'pengakuan' menarik dalam artikel ini.  Apakah benar Sarawak rasuah paling teruk, atau berita ini sengaja disebar seperti ini atau meman...
by MELANAU BLOGGER™ on Nov 18, 2014

Lulus PPRT, Pegawai Kerajaan Minta Habuan Seks Dicekup SPRM

"Terdapat ibu tunggal yang tidak berjaya dalam permohonan PPRT itu walaupun telah memberi habuan seks bertindak membuat laporan terhadap majikan suspek."Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menahan seorang pegawai tadbir yang menjawat jawata...
by Portal Satu Sabah on Nov 13, 2014

[ INFO ] POLIS KOYAK DUIT RASUAH

Imej polis trafik sentiasa mendapat persepsi yang negatif di mata rakyat. Dipendekkan cerita, polis trafik gemar menerima rasuah dari pengguna jalan raya yang tidak mahu di saman. Terus terang penulis katakan, pernah sekali dua tiga kali dijemput men...
by perihal negara on Jun 12, 2014

Kes Rasuah Babitkan Azmin Ali disiasat

Parti Keadilan Rakyat (PKR) memulakan siasatan berhubung dakwaan seorang anggota dari kem Mohamed Azmin Ali cuba menyogok Pengerusi Panel Bantahan Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP), Abdul Malek Hussin.Menyifatkan kes berkenaan ‘berprofil tinggi’...
by MELANAU BLOGGER™ on Jun 10, 2014

Jawatan Kosong MACA - Akademi Pencegahan Rasuah Malaysia

http://maca.sprm.gov.my Jawatan Kosong MACA - The establishment of Akademi Pencegahan Rasuah Malaysia or Malaysia Anti – Corruption Academy (MACA) was announced by Honorable Prime Minister of Malaysia Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi at the 4th s...
by Jawatan Kini on May 22, 2014

Jawatan Kosong Akademi Pencegahan Rasuah Malaysia - Maca

Jawatan Kosong MACA - The establishment of Akademi Pencegahan Rasuah Malaysia or Malaysia Anti – Corruption Academy (MACA) was announced by Honorable Prime Minister of Malaysia Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi at the 4th steering committee meeting...
by Jawatan Kosong Terkini on May 22, 2014

[ Info ] SPRM Tahan Enam Penguatkuasa Terima Rasuah Lindungi Operasi Haram

GEORGE TOWN: Enam anggota penguatkuasa termasuk pegawai kanan dan pesara pasukan itu ditahan kerana disyaki menerima rasuah bagi melindungi operasi penjualan cakera padat video (VCD) dan cakera padat digital (DVD) haram sekitar Pulau Pinang.Empat lag...
by perihal negara on May 14, 2014

[EKSKLUSIF] 10 Polis Paling Rasuah Di Dunia | MESTI BACA !!!

[EKSKLUSIF] 10 Polis Paling Rasuah Di Dunia | MESTI BACA !!! | 10. Polis Pakistan. Polis Pakistan telah disenaraikan antara institusi yang paling rasuah di negara ini dalam penyiasatan oleh badan pemantau anti-rasuah antarabangsa.baca lagi klik TAJ...
by Que Achmad on Jan 3, 2014

VIDEO: Forum Kecoh Tuduh Bukit Aman Terima Rasuah

Forum Analisis Tribunal Bersih Kecoh Apabila Presiden Pertubuhan Minda & Sosial Prihatin,Ramesh Rao Krishnan Naidu Memberikan Komen Diatas Kematian Ibunya Yang Ditembak Oleh Penjenayah.
by MELANAU BLOGGER™ on Oct 13, 2013

Kata Ku Nan...

Macam ni je ulasan seorang menteri? hmmmm.. bagilah jalan penyelesaian, bukan asyik kata jangan jer. Bila harga barang naik semua nak jangan. Penyelesaiannya takde. Rakyat yg susah tetap susah. APTB Ini ketentuan Allah, kata orang tu. Hehe...
by Angah Judin on Sep 9, 2013

PANASS!! BN Menang PRK #KualaBesut Sebab Rasuah?

atas ni apa, rasuah ka sedekah?Mc tergelak bila baca komen Pas setelah kalah di Kuala Besut. Sudah tentu Pas tak akan mengaku kalah dan mengaku kekalahan mereka tu disebabkan kelemahan sendiri. Pas akan mencari alasan untuk mereka menuding jari kekal...
by Kedah Ke KL - MctHeory on Jul 28, 2013

Setakat ni Kuala Besut dah disogok dengan 6 rasuah bernilai RM288.847juta

Bagi yang celik realiti politik cara Umno BN, kalau takat situasi 16-16 tu senang sangat depa nak pusing sekurang-kurangnya jadi 17-15 ataupun tak mustahil jugak akan jadi 17-16 dengan maksud Umno BN akan tetap memerintah Terengganu.BuletinOnline mel...
by Cenangau Daun Kari on Jul 17, 2013

Kuala Besut: Jangan Tak Percaya, PAS ‘Rasuah’ Pengundi

TELAH sampai ke pengetahuan penulis bahawa jentera PAS sedang bersiap sedia untuk mengedarkan ’goodies’ dalam bentuk barang keperluan kepada pengundi-pengundi di DUN Kuala Besut. Ada yang kata, dibeberapa kawasan, sudah diedarkan pun. Seper...
by MELANAU BLOGGER™ on Jul 17, 2013

Belum pun hari penamaan calon Tengku Zaihan Che Ku Abd Rahman dah mula beli 1091 undi?

Tapi macam biasa la kut, aksi macam ni SPR takkan kata sebagai penyogokkan dan kalau buat petisyen pun aku yakin akhirnya orang yang buat petisyen tu terpaksa bayar kos RM30,000 pasa petisyen tu ditolak.Bharian melaporkan:  Calon Barisan Nasional (B...
by Cenangau Daun Kari on Jul 12, 2013

Edisi Pecah Lobang...Pengundi Hantu Umnobn Ditangkap Oleh Orang Awam

Anak tun razak kaler hitam, berlainan benar dengan si bibir merah.....Video dibawah, Kek Gelang Patah! 1 bas warga bangladesh turun mengundi. khabarnya ada lagi dua bus akan landing puak-puak asing neh. Lahanat lah Umnobn yang bagi IC Free kepada mee...
by Budak Kampung Online on May 5, 2013

Bangla Menyanyi Lagu Negaraku Nak Selamatkan Diri

Adehhhh... angkara umnobn lahanat beri IC percuma, dia neh dah layak dapat rumah ppr dan br1m.
by Budak Kampung Online on May 5, 2013

Bangla menangis tak dapat mengundi Dacing

Rakyat malaysia sudah marah kerana ramai sangat warga asing turun mengundi... Kerana umnobn, negara tergadai kek warga asing.Nota:  Tranformasi melayukan warga asing didahulukan...
by Budak Kampung Online on May 5, 2013


Trending Topics

Close