Blog Posts - Semasa



Cara Jaga Kesihatan Ibu Hamil Dengan GDM

Berdasarkan analisis saya, ramai juga sebenarnya mak-mak buyung dengan GDM asyik terjah posting saya berkenaan GDM. Berdasarkan statistik KKM, bilangan ibu mengandung / hamil dengan GDM semakin meningkat. Walaupun ketika mengandung anak-anak terdahul...
by Vitamin Cerdik on Dec 14, 2016

1 SULAMAN ENDING STORY

After a few years, 1 Sulaman Project under Sagajuta has been declared BANKRUPT whereas the 1 Sulaman declared is officially ABANDONED by the Minister of Ministry of Local Government on 24th Nov 2016.After much deliberation, the long wait for the buye...

Perkataan 'Baru' Bahasa Melayu Jadi Viral di FB !

SEJUJURNYA, berapa kerapkah anda membelek kamus bahasa Melayu (BM) atau lebih tepat lagi, Kamus Dewan Bahasa? Pasti jarang-jarang sahaja bukan?Menurut Harian Metro, sikap malas membuka kamus BM menjadi punca utama mengapa sesetengah perkataan ba...
by LYSSA FAIZUREEN on Dec 10, 2016

CAJ VISA KE ARAB SAUDI TIDAK BENAR - PUTRAJAYA

Telah banyak ura - ura pembatalan khas caj visa ke Arab Saudi yang telah diviral ke semua Negara yang terlibat dengan urusan seperti UMRAH dan HAJI. Akhirnya Kedutaaan Besar Arab Saudi telah mengeluarkan kenyataan dimana tidak ada arahan terkini ya...

FOLLOWER PELAKON KACAK SANGGUP JADI ISTERI KEDUA

Apa dah jadi...Hahahaha dok belek - belek FB kisah comment Netizen bernama @Iqamazlan yang dengan tanpa segan dan tidak malu menyatakan sanggup jadi isteri no 2 dan yakin kononnya dapat membimbing dirinya. ALASAN YANG TIDAK MUNASABAH. Malah jawapan b...

Jadual Pembayaran Gaji Bulanan Kakitangan Awam 2017

Anda dah tahu bilakah tarikh pembayaran gaji bulanan kakitangan awam 2017? Semestinya anda sebagai pekerja kakitangan awam ingin tahu gaji bulanan bagi tahun 2017 yang akan dimasukkan.Sebelum labuhnya tirai tahun 2016, jadual pembayaran gaji penjawat...
by lokman amirul on Dec 1, 2016

Harga Minyak Petrol RON 95, RON 97 dan Diesel Terkini Bulan Disember 2016

Harga Minyak Petrol RON 95, RON 97 dan Diesel Terkini Bulan Disember 2016 | Mesti pengguna kenderaan tak sabar-sabar nak tahu adakah harga minyak petrol RON 95, RON 97 dan Diesel bulan Disember naik atau turun? Dek ini kerana harga minyak Petrol RON9...
by lokman amirul on Nov 30, 2016

Trend Bercinta Zaman Moden

...
by Miss BaNu StoRy on Aug 29, 2016

Pandora Gift Voucher RM700!

Hi Entri...Dengar je "Pandora" , kita dah boleh imagine gelang yang simple berbentuk bulat-bulat..Bersambung dari untaian pelbagai bentuk menarik..Alam suka jugak gelang ni , tapi tak la addicted sangat untuk memilikinya.Dengan corak yang cantik dan...
by RiverstoneGirl on Aug 9, 2016

Rakyat Malaysia, Pokemon Go & Selena Gomez

Rakyat Malaysia, Pokemon Go & Selena Gomez | Rakyat Malaysia dah jadi manusia yang sungguh menakutkan.Mufti pun dikecam gara2 pandangan yang dikeluarkan pasal satu game. Seram sungguh baca komen2 bila mufti direndahkan semacam itu. Kau ingat kepu...
by SalimHarmanain on Aug 8, 2016

Jangan lupa flush please

Marah Usher peluk Yuna.Maki macam kompom Yuna masuk neraka.Tapi...Sampah campak je dari dalam kereta.Lagi teruk..Berak tak reti flush.Even worse..Dalam toilet oku.Ala...kesian.Salam jumaat.p.s: nak beli buku / novel murah jangan segan klik banner kat...
by SalimHarmanain on Jul 22, 2016

Dakwah Untuk Selena Gomez?

Aku cuma terfikir.Bila artis luar datang nak buat konsert especially dari barat mesti akan ada kecaman. Mesti akan ada bantahan untuk menghalang dari diadakan konsert tersebut.Masa selena gomez nak datang Malaysia masa tu jugak nak tunjuk betapa isla...
by SalimHarmanain on Jul 20, 2016

Bagaimana untuk membuat wang semasa property downturn.. (Jemputan Menyertai Ceramah Azizi Ali dan Tan Hwa Chuan)

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..Azizi Ali merupakan nama yang tidak asing lagi dalam dunia pelaburan dan kewangan di Malaysia.Sebut sahaja nama beliau.. rasanya satu Malaysia dah tahu, beliau merupakan Pakar Ekonomi dan lebih dikenali sebagai&nb...
by Coretan Anuar on Jul 14, 2016

Kaki Mereput Akibat Terlalu Lama Bermain Game Internet

Seorang pemuda China dijumpai dalam keadaan tidak sedarkan diri di sekitar kawasan semak di stesen kereta api daerah Hangzhou, baru-baru ini. Menurut laporan portal Shanghaiist, lelaki berkenaan ditemui dengan kakinya yang seakan ‘mereput’ dan di...
by ellen on Jun 27, 2016

9 Tips Cari Duit Lebih

Pasti ramai yang pening kepala apabila memikirkan soal wang. Dan bagaimana untuk cari duit tambahan? Jangan risau, setiap masalah pasti mempunyai jalan penyelesaiannya. Sebenarnya, banyak yang anda boleh lakukan untuk cari duit tambahan. Anda hanya p...
by ellen on Jun 27, 2016

15 Punca Gaduh Besar Yang Boleh Bercerai-Berai

Gaduh Besar.Anda dan pasangan sering bertengkar? Kadang-kadang disebabkan perkara kecil pun boleh jadi gaduh besar! Pertengkaran adalah suatu hal yang tidak mungkin dapat dielakkan dalam setiap hubungan percintaan. Adakalanya bertengkar dapat memberi...
by ellen on Jun 27, 2016

4 Punca Payudara Anda Kendur|Cara Menjaga Kesihatan Payudara

Punca Payudara Kendur. Payudara adalah sebahagian daripada keindahan dan aset paling berharga seorang wanita. Jadi, sebab itulah ramai wanita yang sanggup berhabis wang ringgit semata-mata mahu memiliki payudara yang indah, sihat dan montok. Bahkan,...
by ellen on Jun 27, 2016

Daging Proses Dan Sosej Punca Penyakit Leukimia

Awas bagi yang sukakan daging proses dan sosej. Kajian menunjukkan makanan tersebut merupakan punca penyakit leukimia dan pelbagai lagi penyakit kanser. Jaga-jaga! Beberapa tahun lepas, satu penemuan membuktikan daging yang diproses dan keju dapat me...
by ellen on Jun 25, 2016

Didakwa rogol adik teman wanita

Kuala Lumpur: Seorang juruteknik mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen hari ini, terhadap pertuduhan merogol gadis 13 tahun yang juga adik teman wanitanya pada Mei lalu.Muhammad Syahir Naim Ramli, 20, didakwa merogol pelajar sekolah agama itu dal...
by Portal Satu Sabah on Jun 23, 2016

Langkah Jika terkena Virus Dipththeria

Hi Entri... Virus terbaru dikesan di kalangan anak2 kecil dan penjagaan serta rawatan adalah perlu di perketatkan jika terkena kepada anak-anak kita.Dipththeria adalah satu penyakit yang terkena diruang antara tekak dan hidung,iaitu ruang pernafasan...
by RiverstoneGirl on Jun 23, 2016


Trending Topics

Close