mohamadazhan Profile

mohamadazhandesa

Join Date:
2011-03-18

Blogs Owned

bacalah dengan nama tuhanmu yang menciptakan

Visit Follow

Other Tags: mohamadazhan

Latest Blog Posts

  • Jom Beriadah Di Taman Rekreasi Bukit Jalil (Gambar Menarik)
    on Apr 2, 2011 in Info Sihat
    Salam untuk semua, moga dirahmati ('',) Hujung minggu ni seperti biasa, saya perlu ubah sikit rutin mingguan yang banyak dihabiskan terperuk di bilik saja....kadang2 tidur ja, memang buang masa.ish2. Awal pagi sahaja, seorang kawan ajak jogging, sus...
  • Negeri Sarawak (Info Ringkas), Sempena Pilihan Raya DUN 2011
    on Apr 1, 2011 in Dun Sarawak
    Keluasan Negeri Sarawak adalah 124,449.51 kilometer persegi Salam untuk semua, moga dirahmati-NYA ('',) Menjelang Pilihan Raya DUN Sarawak pada 16/04/2011 ni, saya nak kongsi sedikti info tentang negeri terbesar di Malaysia ni. Selain keunikan Sarawa...
  • Minyak Naik Lagi, Ron 97 Naik 20 Sen
    on Apr 1, 2011
    Bermula tengah malam ini, petrol RON 97 dijual dengan harga baru pada RM2.70 seliter, kata Timbalan Presiden Persatuan Penjual Pengusaha Stesen Minyak Malaysia (PDAM) Datuk Zulkifli Mokti.Kenaikan itu bagaimanapun tidak melibatkan RON 95 dan bahan...
  • Doa Lapang Hati
    on Mar 30, 2011 in AGAMA
    ...
  • Konsert Nayid 2011
    on Mar 29, 2011 in Diri Nasyid
    Salam untuk semua, moga dirahmati-NYA ('',) Apa khabar ya sahabat semua? Moga sihat2 dan ceria2 selalu. Beberapa hari ni saya kalut sikit dengan tugasan dan kerja yang perlu disiapkan. Ni pun ada lagi yang belum beres...Apa pun yang utama semua dah s...
  • Rehat Sebentar...
    on Mar 25, 2011 in Isu
    Salam untuk semua, moga dirahmati-NYA ('',) Nak rehat beberapa hari...serabut melampau dengan kerja dan tugasan...stress ni.hehe. Terima kasih kepada sahabat2 yang terus datang melawat ya...
  • Peng Shulin, Manusia Separuh Badan.
    on Mar 25, 2011
    Salam untuk semua, moga ceria2 ('',)  Sesuatu yang kita selalu sebut , tapi jarang kita dapat lihat. Percaya tak ada orang boleh hidup hanya dengan separuh badan lepas digilis lori ? Pantang Maut Sebelum Ajal! Man, with half body... siapa lelaki...
  • Kisah & Nasihat Imam Syafie Dalam Menuntut Ilmu
    on Mar 24, 2011 in AGAMA
      Kisah Imam Syafie Menuntut Ilmu Imam Shafie merupakan salah seorang Imam Mazhab yang empat. Beliau mempunyai ketajaman akal dan kecerdikan yang luar biasa. Beliau telah menghafaz al-Quran seawal umur 9 tahun lagi. Setahun kemudian pula, bel...
  • Video Seks "Anwar", Kelas Mentaliti Pemimpin Negara?
    on Mar 23, 2011 in BERITA
     Suatu masa dulu merupakan pemimpin yang hebat... Dalam bab video yang disebut-sebut ni aku tak nak komen apa-apa sebab aku tak mau jadi "bias" sementelah lagi aku belum tengok video yang disebut-sebut tu. Mat Motor ni sendiri pun aku tak tau sa...
  • 80 Sebatan Menuduh Zina Kepada Orang Yang Baik, Surah an-Nur:4
    on Mar 23, 2011 in BERITA Isu
    Salam untuk semua, moga dirahmati-NYA ('',) Kes DSAI mula episod baru, kes liwat kelihatan masih tidak nampak titik noktahnya, mereka bertungkus lumus mencari bahan bukti untuk sabitkan DSAI sebagai Peliwat? Huh! Memang dahsyat...tapi ingat kuasa All...
  • Malam Final Program Adik-Adikku Musim ke-2, Mantop & Hebat!
    on Mar 22, 2011 in BERITA Isu
    Munir, Johan Adik-adikku Musim ke-2 Salam untuk semua, moga dirahmati-NYA ('',) Berakhir sudah program realiti Adik-Adikku yang berlangsung dengan meriah dan sengit malam tadi. Pertama sekali saya nak ucap tahniah kepada adik MUNIR kerana kejayaanny...
  • Final Adik-adikku Musim Ke-2, Gambar-gambar Menarik!
    on Mar 22, 2011 in BERITA Adik-adikku
     Banner luar dewan...  Reasel sebelum mula rakaman siaran langsung... Telatah Alia...  Iffah berjumpa dengan ayahnya sebelum mula pertandingan...  Murabbi Adik-adikku, Ust Ahmad Badrul Sani  Salah seorang peserta Adik-adikku...
  • Finalis Program Realiti Adik Adikku, Tahniah Iffah!
    on Mar 20, 2011 in BERITA Isu
    Salam untuk semua, moga dirahmatinya ('',) Alhamdulillah, sepupu yang menyertai Program Adik Adikku berjaya melangkah sehingga ke peringkat akhir. Tahniah Iffah! Pencapaian ke pentas akhir sudah merupakan satu kejayaan yang dapat dibanggakan oleh sel...
  • Info Sihat: Bahaya Radiasi Telefon Bimbit (Video)
    on Mar 20, 2011 in Info Sihat
    Salam untuk semua, moga ceria2 ('',) Kemungkinan ramai sudah tahu akan perkara ni, radiasi antara telefon apabila buat panggilan memang sangat tinggi gelombangnya sehinggakan sampai boleh masak makanan.  Kajian sains sudah lama membuktikan...
  • Pilihanraya Umum Negeri Sarawak 2011
    on Mar 19, 2011 in BERITA
    Ketua Menteri Sarawak Tan Sri Taib Mahmud mengumumkan Dewan Undangan Negeri Sarawak akan dibubarkan Isnin, 21 Mac ini, menamatkan spekulasi tarikh pilihan raya negeri itu. Pembubaran itu membolehkan pilihan raya negeri kali ke-10 diadakan, ketika...
  • Malaysia Tuan Rumah Piala Dunia 2030?
    on Mar 19, 2011 in SUKAN
    Otai FIFA tak setuju pula...siapa la sangat Malaysia ni dalam bola sepak dunia...tak pandang pun rasanya CADANGAN Asean untuk membida hak tuan rumah bersama Piala Dunia 2030 kini bagaikan impian yang tidak mungkin menjadi kenyataan. Ini berikutan ke...
  • Anwar VS Saiful, Kesaksian Palsu Dilaknat di Akhirat!
    on Mar 18, 2011 in BERITA Isu
    Anwar Vs Saiful, Siapa yang benar?   Salam untuk semua, moga dirahmati-NYA ('',) Daripada Abi Bakrah r.a. katanya :Rasulullah s.a.w. bersabda: "Mahukah kamu semua jika aku beritahukan tentang sebesar-besar dosa b...
  • Kerosakan Dari Tangan-Tangan Manusia
    on Mar 18, 2011 in Isu alam sekitar
    “Telah nyata kerosakan di darat dan di laut disebabkan perbuatan tangan manusia, supaya Allah merasakan kepada mereka sebahagian dari (akibat) perbuatan-perbuatan mereka agar mereka kembali (ke jalan yang benar).” [TMQ ar-Rum (30):41]. Sal...
  • Radiasi Nuklear, Jepun Pernah Diberi Amaran Oleh IAIE
    on Mar 17, 2011 in Isu Jepun
    Loji Fukushima Daiichi meletup pada 14 Mac lepas. Kesan radiasi mula merebak ke kawasan sekitar. LONDON 17 Mac - Agensi Tenaga Atom Antarabangsa (IAEA) telah memberi amaran kepada Jepun dua tahun lalu bahawa satu gempa bumi kuat boleh menimbulkan '...
  • Senarai Semak, Anda Layak Jadi Pemimpin Atau Tidak?
    on Mar 17, 2011 in Pemimpin AGAMA
    "Orang yang paling disayangi oleh Allah pada hari kiamat dan paling rapat kedudukan nya dengan Allah kelak ialah para imam yang adil". (Riwayat Tarmizi) Justeru, Islam telah melakarkan kepada kita beberapa ciri yang perlu ada pada umara(pemimpin)-rab...

Favorite Blogs (1)

1
Blogs
0
Followers
0
Following