Site Statistics

Unique Visitors Today:
0
Page Views Today:
0
Unique Visitors this Week:
1
Page Views this Week:
2
Unique Visitors this Month:
9
Page Views this Month:
12
Total Unique Visitors:
30,110
Total Page Views:
35,913
Total Hits Out:
84
Traffic Chart

Latest Blog Posts for Senduk Kayu

  • Cekodok Pisang/Jemput-Jemput Pisang
    on Dec 19, 2010 in Sarapan Pagi Minum Petang
    Dah lame akak tak update blog nie. Kali ni akak nk kongsi resepi jemput-jemput pisang versi akak. Semalam mak mertua bagi pisang awak...pisang awak mai dr Perak tau :) Petang ni akak wat jemput-jemput pisang a.k.a cekodok pisang. Sedap wei...dh lame...
  • Donat Gebu aqfiza
    on Nov 20, 2010
      Anak2 akak mmg suka makan donat, lebih2 lg kalo donat tu gebu dan lembut cam bantal...Bahan-bahannya: 1kg tepung gandum1 bungkus mauripan (nk cepat naik taruk 2 bungkus utk 1kg tepung)3 senduk sedang minyak panas4 sudu kecil gula1 su...
  • Perbezaan Antara Mentega Dan Margerin
    on Nov 20, 2010 in Info dan tips
    Sebenarnya kekadang akak tak tau nak pilih yang mana satu, samada nak guna mentega, margerin atupun butter. Yang mana mentega, yang mana butter, mana margerin lagi. Bagi akak sume sedap apatah lagi butter...betul tak? Biasanya kedua2nya digunakan se...
  • Perbezaan Antara Butter ,Marjerin & Planta
    on Nov 20, 2010
    Perbezaan Antara Butter ,Marjerin & Planta...
  • Donat Gebu
    on Nov 20, 2010
    bahan2nya:1kg tepung gandum11gm mauripan(nk cepat naik taruk 2 bungkus utk 1kg tepung)3 senduk sedang minyak panas4 sudu gula1 sudu garamair susu pekat secukupnyacara2nya:-satukan tepung,mauripan,gula garam hingga sebati,panaskan minyak biar sampai...
  • Popia Goreng
    on Nov 9, 2010
    Popia antara makanan peberet akak dan anak-anak, hubby plak x bape gemar penat gigi nak kunyahnya :).  Akak cedok resepi nie kat majalah lama kemudian ubah sikit sana sini jadi lah resepi versi sendiri...Senang jer resepi ni sebenarnya.Bahan -b...
  • Udang Goreng Lada Hitam
    on Oct 30, 2010 in Udang Makanan Laut
    Hidangan mkn mlm kami sekuarga pd mlm nie ialah Udang Goreng Lada Hitam. Hubby gi pasar mlm bawak balik udang. Resepi nie sebenarnya resepi spontan tau. Apa yg ada kat dlm peti ais, akak jd kan bahan dlm masakkan udang nie. Siap x sampai 10 minit pun...
  • Kerang Goreng Kari
    on Oct 30, 2010 in Makanan Laut Kerang
    Resepi nie asal dari mak akak...Masa akak budak2 lg, mak akak dah selalu masak kerang Goreng Kari. Tak perlu kopek kerang, goreng ngan kulit cengkerangnya sekali....Tak perlu ragu2, sekali cuba mesti nak masak selalu :)Bahan-bahan:1 kg kerang yang te...
  • Kerang Rebus
    on Oct 29, 2010 in Kerang
    Sebenarnya ni bukan sesuai sangat jadi lauk pun. Lagi best untuk ratah. Saper suka makan kerang rebus??? Sesetgh org suka makan Kerang Bakar. Bagi akak kerang bakar ni leceh sikit sbb kena bakar arang dulu dan kene balik2 kan kerang tu kan, itu cara...
  • Cendol Pandan
    on Oct 29, 2010 in Cendol
    Resepi cendol ni hubby akak belajar sendiri dr internet dan telah bbrp kali di ubahsuai sehingga btul2 menjadi. Biasenye hubby akak buat guna 3/4 kilo tepung beras la... Maklum jer la hubby akak meniaga cendol   Tetapi resepi yg dipaparkan nie h...
Loading Comments...

Comments

{ds_PageTotalItemCount} commentcomments
{pvComments::date}
{pvComments::comment}

Post a Comment

Close